Info

Teknologföreningens prepkurs i matematik och fysik hålls i Otnäs, Esbo, huvudsakligen i TF:s utrymmen, på vardagar och två lördagar under perioden 2-22 maj 2019. För långväga deltagare ordnas vid behov gratis inkvartering under kursen. Kursen ordnas alla vardagar och lördagar ungefär klockan 8-18.

Man kan välja mellan att gå både matematik- och fysikkursen eller att bara delta i någondera av dem. Matematikkursen består av 32 timmar föreläsningar och 32 timmar räkneövningar. Fysikkursen består också av 32 timmar föreläsningar och 32 timmar räkneövningar. Dessutom ordnas det en kort kurs i kemi (12h totalt) och ett simulerat inträdesprov (4h), vilka ingår också om du väljer att gå enbart matematik- eller fysikkursen. Totalt blir det alltså 144 timmar undervisning.

Pris

Priset för både matematik- och fysikkursen är 370 €. För endera kursen är priset 250 €. Prepkursen är ideell och gör ingen vinst för TF, vilket håller priset förmånligt. I priset för prepkursen ingår förutom föreläsningar och övningar även kursmaterial, som består av kompendier författade enkom för prepkursen. Kursmaterialet består av teori, uppgifter och modellösningar. Dessutom ingår en fest för prepkursisterna, den traditionella prepkurssitsen, som ordnas på TF:s nationshus Urdsgjallar.

Frågor

Om du har frågor kan du gärna skicka e-post till TF:s prepkurskoordinator Jannica Savander på adressen Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ringa henne på numret 044 0154980

TF:s prepkurs förbereder dig för DIA-inträdesprovet, alltså det prov alla finska universitet använder för sina tekniska utbildningar. Du kan läsa mer om provet och ansökningsprocessen här. Kom ihåg att ansöka senast 3.4.2019!