Info

Teknologföreningens prepkurs i matematik, fysik, kemi och problemlösning ordnas i Otnäs, Esbo den 4-26.5.2020. Prepkursen ordnas på vardagar och en lördag, ca kl. 8:15-17:30. TF:s prepkurs förbereder dig för DIA-inträdesprovet, alltså det prov alla finska universitet använder för sina tekniska utbildningar. Du kan läsa mer om provet och ansökningsprocessen här. Kursen kostar 365€ och är inte vinstbringande.

Prepkursen består av undervisning i matematik, fysik, kemi och problemlösning. Det ordnas två föreläsningar per dag, och föreläsningarnas ämnesområden är viktade ungefär enligt inträdesprovets viktning: ca 42% matematik, 22% kemi och fysik, och 11% problemlösning.  Varje dag ordnas dessutom en räkneövning vardera i matematik, fysik och kemi. Kursens pris inkluderar all undervisning, men om man vill kan man utebli från delar av undervisningen om man inte ämnar svara på ett visst ämnesområdes frågor i inträdesprovet. I prepkursens pris ingår även ett simulerat inträdesprov, och Teknologföreningens avslutande sits.

Observera att anmälningen är bindande. Vid annulleringar efter sista anmälningsdag (15.4.2020) utan giltig orsak kan prepkursen uppbära en annulleringsavgift på 50€.

Frågor

Om du har frågor kan du gärna skicka e-post till TF:s prepkurskoordinator Elin Dölker på adressen Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ringa henne på numret 045-1371824

TF:s prepkurs förbereder dig för DIA-inträdesprovet, alltså det prov alla finska universitet använder för sina tekniska utbildningar. Du kan läsa mer om provet och ansökningsprocessen här.