VAD?

Teknologföreningens prepkurs i matematik, fysik, kemi och problemlösning ordnas på distans den 3-28.5.2020. Prepkursen ordnas på vardagar, ca kl. 8:15-17:30. TF:s prepkurs förbereder dig för DIA-inträdesprovet, alltså det prov alla finska universitet använder för sina tekniska utbildningar. Du kan läsa mer om provet och ansökningsprocessen här ( hyperlink https://dia.fi).

Prepkursen består av undervisning i matematik, fysik, kemi och problemlösning. Det ordnas ämenspass varje dag där lärarna föreläser och deltagarna får möjligheten att göra uppgifter. Föreläsningarnas ämnesområden är viktade ungefär enligt inträdesprovets viktning samt hur många gymnasiekurser det finns i ämnet : ca 44% matematik, 25 % fysik, 21% kemi och 10% problemlösning. Kursens pris inkluderar all undervisning, men om man vill kan man utebli från delar av undervisningen om man inte ämnar svara på ett visst ämnesområdes frågor i inträdesprovet.

TF:s prepkurs förbereder dig för DIA-inträdesprovet, alltså det prov alla finska universitet använder för sina tekniska utbildningar. Du kan läsa mer om provet och ansökningsprocessen här. (hyperlink https://dia.fi)

VAR?

Kursen ordnas helt och hållet på distans på grund av pandemin. Distansundervisningen kommer att förverkligas via programmen Zoom och Slack. Programmen kostar ingenting extra för deltagarna, och användningen kommer att gås igenom tillsammans.

PRIS?

Kursen kostar 335€ och är inte vinstbringande.

ANMÄLNING?

Anmälningen öppnar fredagen den 22.1.2021 kl.12. Observera att anmälningen är bindande: Efter sista anmälningsdagen 18.4.2021 kan prepkursen uppbära en annuleringsavgift på 50€ för avanmälning utan giltig orsak.

Anmälningslänken: https://forms.gle/SbNmq1boN9z2qXtY7

FRÅGOR?

Om du har frågor kan du gärna skicka e-post till TF:s prepkurskoordinator Kira Itkonen på adressen Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ringa henne på numret 0503033377

Välkommen på prepkurs till Teknologföreningen!