Abikursen

Teknologföreningens abikurs är en förberedande kurs riktad till gymnasister som tänker skriva matematik och fysik i studentexamen under våren 2019. På kursen får deltagarna en bred genomgång av hela ämnesområdet, bra tips för att lyckas i skrivningarna, personlig hjälp med problem som man själv anser svåra samt räknerutinen som krävs för att lyckas. Undervisningen sker på svenska i Otnäs i Teknologföreningens utrymmen. Abikursen består av

• En intensiv del under sportlovsveckan må-lö (18.–23.2.2019), 6h/dag med föreläsningar och räkneövningar.
  • Sex tillfällen under de två efterföljande veckorna (25.2, 27.2, 28.2, 4.3, 6.3, 7.3) á 3h med räkneövningar.

Dessutom får du ta del av ett högklassigt material och får mycket hjälp av kursens duktiga assistenter och föreläsare.

Priset för deltagandet på kursen är 150 euro, och plats finns för de första 20 anmälda.  Anmälningen sker via denna länk: bit.ly/TFabikurs

Teknologföreningen har sedan länge ordnat väldigt omtyckta prepkurser till de tekniska högskolornas inträdesprov. 2020 ändras antagningskriterierna till de tekniska utbildningarna så att resultatet i studentexamen har fått en betydligt större roll. Därför har teknologföreningen nu beslutat att utöver den klassiska prepkursen också ordna en kortare, intensiv prepkurs inför studentskrivningarna. Kursen ordnas i Teknologföreningens utrymmen på Otsvängen 22 och är inte vinstbringande.

Hoppas vi ses på kursen!