Abikursen

Teknologföreningens omtyckta abikurs ordnas igen våren 2021. Kursen förbereder dig för studentskrivningarna i lång matematik och fysik. På kursen delar assistenterna med sig av sina bästa tips för hur man lyckas i skrivningarna. Anmälningen till kursen kommer att öppnas på denna sida måndagen 21.12.2020 klockan 12. De första 40 anmälda ryms med på kursen så det kan löna sig att anmäla sig snabbt.

OBS antalet platser har ökat till 44 och ännu hinner du anmäla dig.

Anmälningslänk: https://forms.gle/6cSvRNV9AzRHB8am9

På grund av coronapandemin kommer kursen med största sannolikhet att ordnas på distans. Undervisningen kommer i detta fall att ske online via Zoom. Kursens deltagarmängd kan då eventuellt ökas om efterfrågan finns. I så fall kan priset som för tillfället är 190€ minska en aning. Det slutliga beslutet om kursen hålls på distans tas före 25.1 då anmälan till kursen blir bindande.

Kursens tidtabell våren 2021 ser ut som följer:

Vecka 7, tre dagar 15.2, 17.2 och 19.2

Intensivvecka, Vecka 8 undervisning måndag-fredag.

Vecka 9, tre dagar 1.3, 3.3 och 5.3

Under alla dessa dagar ordnas 6h undervisning. I priset för kursen ingår ca. 65h undervisning i gymnasiets läroplan i lång matematik och fysik. Undervisningen är uppdelad i matematik och fysiklektioner och det är alltså möjligt att delta endast i matematik eller fysikdelen. Priset täcker endast kursens kostnader och kursen är således inte vinstbringande.

Vi ses på kursen!