Abikursen

Uppdaterat 18.1.2022

Teknologföreningens omtyckta abikurs ordnas igen våren 2022. Kursen förbereder dig för studentskrivningarna i lång matematik och fysik. På kursen delar assistenterna med sig av sina bästa tips för hur man lyckas i skrivningarna. Anmälningen till kursen är öppen och det finns ännu platser kvar! Priset är 190€.

Länk till anmälan

Som det ser ut i januari verkar det rådande läget i coronapandemin möjliggöra att kursen ordnas som närundervisning i Teknologföreningens utrymmen på Otsvängen 22 i Otnäs. Trots det här vill vi ge möjligheten att delta helt på distans, eftersom vi ändå lever i en pandemi och studentskrivningarna är mycket viktiga - de som vill undvika smitta måste få möjlighet till det. Kursen kommer därför att undervisas både på plats och på distans, och i anmälan specifierar man hur man deltar. Anmälningen blir bindande den 31.1.

Kursens längd under våren 2022 är tre veckor, av vilka en vecka är en intensivvecka med undervisning mån-fre, och under de två andra veckorna ordnas undervisning tre gånger i veckan. Det preliminära schemat är följande:

Vecka 8 (intensivvecka): undervisning måndag-fredag 21.-25.2.

Vecka 9: undervisning måndag 28.2., onsdag 2.3. och fredag 4.3.

Vecka 10: undervisning måndag 7.3., onsdag 9.3. och fredag 11.3.

Under alla dessa dagar ordnas 6h undervisning. I priset för kursen ingår ca. 65h undervisning i gymnasiets läroplan i lång matematik och fysik. Undervisningen är uppdelad i matematik- och fysiklektioner och det är möjligt att delta endast i matematik- eller fysikdelen om du så önskar. Priset täcker endast kursens kostnader och kursen är således inte vinstbringande.

Vi ses på kursen!